دکتر شریفی
انواع تست شخصیت شناسی
شنبه 11 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2299 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

علم روانشناسی در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده و شاهد آزمون ها و تست های مختلفی در این حوزه هستیم که باعث می شود تا شما بتوانید به بخش پیچیده درونی خود سری زده و ویژگی های شخصیت خود را پیدا کنید.

 یکی از تست های محبوب روانشناسی، تست های شخصیت شناسی است که نشان می دهد شما چه خصوصیات شخصیتی دارید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع تست شخصیت شناسی آشنا کنیم.

شخصیت شناسی چیست؟

شخصیت شناسی یکی از موضوعات بسیار مهم در علم روانشناسی است. روانشناسان بزرگ با ساخت آزمون های متنوع شخصیت شناسی تلاش کردند تا افراد را با توجه به روحیات آن ها در یک دسته بندی شخصیتی قرار دهند و بتوانند با توجه به ویژگی های شخصیتی هر فرد اطلاعات فوق العاده ای در رابطه با روحیات او به دست بیاورند.

امروزه در حوزه های مختلف شاهد کمک گرفتن از علم شخصیت شناسی هستیم. به عنوان مثال بسیاری از مدیران تلاش می کنند تا با توجه به تست های شخصیت شناسی اقدام به استخدام افراد کنند.

نکته جالب این است که شما می توانید از تست های شخصیت شناسی در حوزه های دیگر نیز استفاده کنید. فرض کنید که قصد دارید تا به یک سفر خاص به جزیره کیش بروید، شما می توانید با توجه به آزمون های شخصیت شناسی دوستانی را به عنوان همسفر انتخاب کنید که ارتباط شخصیتی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند، تا پس از اجاره سوئیت در کیش سفری بدون چالش و مشکل را تجربه کنید.

انواع شخصیت

یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است پرسیده شود، این است که چند نوع شخصیت داریم؟ متاسفانه نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال مهم دارد، چرا که هر یک از روانشناسان با توجه به نوع آزمون خود افراد را به دسته بندی های مختلفی تقسیم می کنند.

با این حال در بخش های بعدی دو تست شخصیت شناسی مهم را به شما معرفی کرد و بیان می کنیم که از منظر این تست ها چند نوع شخصیت داریم.

تست شخصیت شناسی mbti چیست؟

یکی از تست های شخصیت بسیار مهم و معتبر آزمون mbti است. از نظر آزمون  mbti افراد به ۱۶ دسته مختلف تقسیم می شوند. ‏ شما می توانید با شرکت در این آزمون متوجه شوید که در کدام یک از این ۱۶ دسته قرار دارید.

خروجی آزمون mbti یک کلمه چهار حرفی است که هر حرف آن نشان دهنده یک بعد از شخصیت شما است. نکته مهم این است که این آزمون به نحوی طراحی شده که شما می توانید پس از فهمیدن مدل شخصیتی خود و یک فرد دیگر متوجه شوید که آیا ارتباط برقرار کردن با او برای شما سخت است یا آسان؟

بسیاری از شرکت ها برای استخدام نیرو و آشنایی با شخصیت افراد از آزمون mbti استفاده می کنند و تلاش می کنند تا گروه بندی کارکنان خود را به نحوی انجام دهند که افراد سازگار با هم در یک گروه قرار گرفته و افراد ناسازگار تا حد امکان از یکدیگر جدا شوند.

تست شخصیت شناسی dics چیست؟

یکی دیگر از آزمون های شخصیت شناسی dics است که در واقع از آن به عنوان آزمون شناختن مسیر شغلی افراد یاد می شود. اگر نمی دانید که چه شغلی برای شخصیت شما مناسب است، می توانید در این آزمون شرکت کرده و با توجه به خروجی آن به سراغ مشاغلی بروید که گزینه های بهتری برای شما محسوب می شوند. متاسفانه در سال های اخیر، نارضایتی شغلی به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم مطرح می شود.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 54
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 535
:: بازدید ماه : 6138
:: بازدید سال : 31698
:: بازدید کلی : 294443