استابلایزر دوربین
دکتر شریفی
استابلایزر دوربین
جمعه 15 شهريور 1398 ساعت | بازدید : 7847 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

اگر از آن دسته افراد هستید که فیلمبرداری زیاد انجام میدهد به طور حتم با نام استابلایزر و گیمبال ها آشنایی دارید. چرا که این نوع تجهیزات یکی از موارد ضروری در فیلمبرداری محسوب میشوند. بدون لرزشگیر دوربین عملا دستیابی به یک ویدئو صاف ، یک دست و بدون لرزش غیر ممکن است. گیمبال ها به ویژه به هنگام فیملبرداری در حال حرکت بسیار کاربرد دارند به همین جهت در فیلمبرداری های اکشن و پر تحرک نیز این تجهیزات بسیار مهم هستند.

استابلایزر دوربین که با نام های استایلایزر و گیمبال نیز شناخته میشوند دارای ساختار های مکانیکی پیچیده میباشند و از 2 یا 3 محور و حتی بیشتر به همراه موتور تشکیل میشوند که لرزش های موجود در فیلمبرداری را گرفته و تصویری بدون لرزش را تحویل شما میدهند.

برند های متفاوتی لرزشگیر دوربین را تولید و طراحی مینمایند که میتوان به DJI و ژیون اشاره نمود. این لرزشگیر ها نیز انواع متفاوتی دارند که بر حسب نوع کار و نوع دوربینی که بر روی آن ها قرار میگیرد تقسیم بندی میشوند.

گیمبال اسمو پاکت در حال حاضر جدیدترین محصول از سری گیمبال های 3 محوره ی کمپانی DJI می باشد. این گیمبال و دوربین 3 محوره دارای حجمی بسیار کمتر نسبت به نسخه فبلی خود یعنی DJI OSMO می باشد. همانگونه که از نام آن برمی‌آید، این گیمبال به شکلی طراحی شده است که دارای ارتفاعی معادل 12 سانتی متر و وزنی حدود 114 گرم می باشد و کاربر براحتی می تواند آن را در جیب خود قرار دهد.با وجود این ظرافت چشمگیر این محصول دارای ویژگی‌ های تاثیرگذاری است که معمولا از دستگاه‌های بسیار بزرگتر از آن انتظار می‌رود.

استفاده از کنترلر موجود در کیت لوازم جانبی اسمو پاکت که زیر نمایشگر نصب میشود امکان کنترل دقیق حرکات دوربین به صورت پن و تیلت را فراهم مینماید.

با استفاده از دکمه های تعبیه شده روی این قطعه میتوان نوع کنترل حرکات، نوع تصویربرداری و مواردی از این قبیل را به راحتی تنظیم نمود.

ماژول بیسیم موجود در این کیت امکان اتصال گیمبال به گوشی های هوشمند را فراهم کرده تا بتوان از گوشی به عنوان ریموت کنترل استفاده نمود. همچنین این ماژول به عنوان پایه مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از درگاه USB-C امکان شارژ گیمبال را فراهم می نماید.

دوربین نیکون Nikon Z7 یک قدم به سمت جلو است. این دوربین فصل نوینی را برای نیکون رقم میزند چرا که Z7 و Z6 اولین دوربین های فول فریم بدون آیینه نیکون محسوب میشوند. از اولین ویژگی هایی که دوربین نیکون Z7 جلب توجه میکند مانت جدیدی است که نیکون برای این سری طراحی کرده است. این مانت که مانت Z نام دارد بزرگ تر بوده و به گفته نیکون محدودیت هایی که در مانت F وجود داشت در این مانت وجود ندارد به همین جهت میتوان لنز هایی به مراتب قوی تر را برای این سری طراحی نمود.

دوربین نیکون Nikon Z7 مجهز به سنسور فول فریم از نوع BSI CMOS با دقت 45.7 مگاپیکسل میباشد. نیکون بر روی این دوربین جدید ترین پردازشگر خود یعنی EXPEED 6 را قرار داده است. دامنه حساسیت سنسور دوربین نیکون Z7 نیز بین 64 الی 25600 قرار دارد. بر روی سنسور سیستم فوکوس خود کار پیشرفته از نوع تشخیص فاز قرار دارد که از 493 نقطه تشکیل شده و 90 درصد محدود را پوشش میدهد. علاوه بر این سنسور این دوربین مجهز به لرزش گیر 5 محوره میباشد که هم برای فیلمبرداری و هم برای عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد.

لنز سونی Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 OSS یک لنز زوم است که محدوده واید تا تله فوتو کوتاه را پوشش میدهد. این لنز که برای دوربین ها فول فریم با مانت E ساخته شده است میتواند بر روی دوربین های APS-C نیز مورد استفاده قرار بگیرد که در این صورت فاصله کانونی معادل 42-105 میلیمتر را ارائه میدهد.

این لنز با محدوده فاصله کانونی که پوشش میدهد برای بیشتر زمینه های عکاسی مورد استفاده قرار میگیرد.سونی از دیافراگم f/3.5-6.3 بهره میبرد و دارای وزن سبکی است که در استفاده طولانی مدت شما را کمتر خسته میکند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 54
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 70
:: بازدید هفته : 114
:: بازدید ماه : 1513
:: بازدید سال : 33277
:: بازدید کلی : 296022